Kiel – Lübeck: dag 2

Geslapen           Lake House Plön
………………………..in Plön

Spinnenwebben in de ochtendzon

We waren minder ver van de route af dan we dachten en na een klein stukje langs de autoweg zagen we alweer het eerste kruis. Voorlopig bleven we nog in de buurt van de Schwentine.

Vandaag was het veel asfalt, maar

Een mistig zonnetje

alleen het eerste stuk ging langs een vrij drukke weg. Daar was gelukkig een fietspad langs! Bij de Mühlenberg moesten we zowaar een stukje klimmen en een prachtig dalletje oversteken.

Dalletje voor de Mühlenberg

Het hele traject was trouwens minder vlak dan we verwacht hadden. Je komt weliswaar meestal niet hoger dan 60, 65 meter, – met uitzondering van de Bungsberg, waarover later meer – maar het gaat voortdurend omhoog en omlaag.

In het bos van de Mühlenberg raakten we even het spoor bijster. Het pad dat we volgden, hield ineens op bij een moerassig gebiedje. We liepen terug en zagen al snel waar we een teken gemist hadden. Daarna liep het weer gesmeerd en kwamen we uit op een rustig weggetje dat we vele kilometers door een glooiend akkerlandschap bleven volgen. Vanaf een prachtig bankje boven de Trammer See zagen we in de verte de abdij van Plön.

Uitzicht over de Trammer See

Dat leek zo al best ver weg, maar we moesten helemaal om de Trammer See heen lopen en ook nog eens een grote bocht maken naar Rathjensdorf. We waren er dus nog lang niet. Na nog een stukje kiezelweg werd het langs de Trammer See weer onverhard. En gelijk flink overwoekerd, da’s dan weer een nadeel. We wurmden ons door een hoog opgeschoten maisveld naar een trap, die ons een heuvel op leidde. Naar weer een bankje met prachtig uitzicht. Daarna liepen we in één ruk door naar Plön. Ook Plön heeft een ster, waarschijnlijk vanwege de abdij, maar we hadden geen puf meer om die hoog gelegen bezienswaardigheid op te zoeken en stapten recht op het station af. Daar was ook het busstation en we namen volgens planning de bus naar de oostkant van Plön waar ons hotel precies tegenover de bushalte lag. We misten zo een kilometer of 2 langs de oever van de Plöner See, maar we zouden morgen en overmorgen nog meer dan genoeg kilometers langs meren wandelen.