Flensburg – Kiel: dag 6

Gelopen            : 24 kilometer
Geslapen           Petra Kappler
………………………..in Osterby

Om weer in Brekendorf te komen voor het vervolg van de route, moesten we de trein van 7 over 8 naar Owschlag hebben. Dat vonden we best wel vroeg en we konden bovendien pas vanaf 8 uur ontbijten. Daarom waren we van plan om voor een keer een taxi te nemen. Telefoonnummers had ik al opgezocht, maar eigenlijk vonden we het toch wel een beetje duur. En dat om niet zo vroeg op te hoeven. Dat was toch eigenlijk te dol. We hebben uiteindelijk de wekker dus gewoon op kwart voor 7 gezet en verlieten een half uurtje later onze kamer, zonder ontbijt.

Het was de bedoeling om even een broodje bij de bakker te eten, terug te komen om af te rekenen aangezien de receptie gisteravond helaas gesloten bleek en daarna naar het station te gaan. Maar tot onze verrassing stond vrijwel alles voor het ontbijt al klaar en het was geen enkel probleem als we alvast aanschoven. Nou, dat was wel zo gemakkelijk natuurlijk.

De trein haalden we zo met gemak en bus 3070 bracht ons als enige passagiers naar Brekendorf. Vandaag voerde de route door de Hüttener Berge. De Heidberg is met 98 meter de hoogste “berg” en dat lijkt niet zo hoog, maar het is een onverwacht heuvelachtig gebied met bijzonder mooie paden die omhoog en omlaag slingeren. Van Schleswig naar Eckernförde – wandeldoel voor morgen – zou je langs de kust best in één of anderhalve dag kunnen lopen in plaats van in drie dagen, maar de omweg door deze bergen is absoluut de moeite waard!

Op weg naar Osterby

Jammergenoeg was het weer niet zo mooi. Het werd elke dag kouder en de zon hebben we vandaag helemaal niet gezien. Boven op de Ascheberg hadden we daardoor helaas niet veel uitzicht. We zouden dan ook niet de moeite genomen hebben om de hoge uitzichttoren op te klimmen, maar er was een lift en die deed het nog ook zowaar! Dus toch even naar boven. Je waaide er uit je jas en het was ijskoud, dus als een speer weer naar beneden. Koffie hadden we inmiddels al gehad in het mooie hotel-restaurant bij de toren, dus we konden er weer tegenaan.

Eén van de vele reeën onderweg

Ook de middagwandeling was ontzettend mooi en afwisselend. Wederom niet helemaal volgens de beschrijving in ons boekje, maar we kwamen mooi rond half 4 in Osterby, waar we een Ferienwohnung hadden geboekt.

Hier kon dat wel voor één nacht. Het was een zeer royale woning op de eerste verdieping. Met alles erop en eraan, maar we hadden niet zo veel zin om een maaltijd te gaan koken. Het enige, uiterst eenvoudige restaurant in Osterby had echter Ruhetag, dus we zaten al te overleggen hoe we dit gingen oplossen, toen de gastvrouw terugkwam om ons er op te attenderen, dat we eventueel een pizza konden laten bezorgen. Dat hebben we thuis nog nooit gedaan, maar het leek ons nu een mooie oplossing. En dat was het ook, al waren de pizza’s wel een tikkeltje taai.