Konstanz – Göschenen: dag 7

Geklommen
: 700 meter

Geslapen           Hotel Höffli in Altdorf

Vandaag naar het volgende historische punt van Zwitserland. Altdorf, de geboorteplaats van de legendarische Wilhelm Tell. Niet zo’n lange tocht, wel weer 700 meter klimmen volgens ons boekje. De langste klim zat aan het begin, totdat we zo’n 400 meter boven het meer uitkwamen. Schitterend uitzicht! Maar hier moesten we wel gelijk weer naar beneden. En zo bleef het de rest van de middag doorgaan, langs het meer. Het ene moment hoog erboven en even later weer vlak langs de oever. Geen makkelijk pad, maar erg mooi.

Na weer een stevig klimmetje om een uitstekende rots kwamen we op een inmiddels afgesneden bocht van de autoweg uit. De nieuwe weg ging hier door een tunnel, de oude was nu voor fietsers en voetgangers. Dat liep wel even lekker! Ook deels door een tunnel en een galerij over een uitstekende rots heen. Zo schoten we even lekker op. Maar zodra deze hindernis genomen was, dook het wandelpad weer pijlsnel de diepte in. Dat hadden we al een paar keer meegemaakt vandaag en nu vonden we het wel welletjes! We bleven het fietspad langs de autoweg volgen tot aan de rand van Fluelen, aan de uiterste zuidpunt van het meer. Hier moesten we het meer dus verlaten en door een wat minder interessant, bebouwd stuk verder lopen tot Altdorf. Bij de eerste bushalte aan de rand van Fluelen namen we echter de bus die ons tot het centrum van Altdorf bracht. Zo, dat schoot écht even lekker op! Zo hadden we nog mooi de tijd om na het douchen, het wasje en het slaapje het oude centrum te bekijken! Met uiteraard het standbeeld van Willem Tell en een ijsje toe.