Siegen – Herdorf: dag 1

Geklommen      : 500 meter

Geslapen           Hotel Breidenbacher Hof
…………………………in Betzdorf

Met mooi weer vertrokken we de volgende ochtend, op zoek naar de markering van de E1 wandelroute. Die pakten we op bij het station. Het ging eerst wel een stukje door bebouwd gebied, maar we waren toch heel wat sneller de stad uit dan dat we er vorig jaar in gekomen waren. Alsmaar omhoog, dat wel. Mooi uitzicht op het punt waar we een autobaan kruisten.

Bloemen op de E1 wandelroute door Sauerland-slotDaarna ging het steeds door mooi bos met veel bloemen, totdat we Freusberg bereikten. Een stadje met een hooggelegen burcht. Daar voerde het pad steil omhoog naar toe. Maar er was ook een alternatief beschreven voor wie niet naar de burcht wilde. Wij vroegen ons af, waarom we in hemelsnaam – en bij deze warmte – helemaal naar boven zouden moeten om aan dezelfde kant weer naar beneden te komen. We hadden al genoeg geklommen vandaag en kozen dus voor het alternatief. Zonder problemen kwamen we beneden weer op de gemarkeerde route terug. Maar een eindje verderop ging het alsnog mis. In Kirchen raakten we het spoor kwijt. Al dwalende en licht dalende kwamen we in het centrum uit, waar we niet moesten zijn. We hadden bovenlangs moeten blijven gaan, want we wilden in het volgende plaatsje, Herkersdorf, pas afzakken naar het buiten de route gelegen Betzdorf waar we een hotel hadden geboekt. Maar nu we eenmaal van de route waren afgedwaald, hadden we geen zin meer om terug naar boven te gaan om het onduidelijke teken op te sporen. Voor ons lag het station en een taxi naar Betzdorf leek ons een veel beter idee. Die bracht ons naar Hotel Breidenbacher Hof, waar het prima eten en overnachten was.