Nassau – Frankfurt: dag 6

Geklommen      : 0 meter

Geslapen           NH Frankfurt City
………………………..in Frankfurt

Met lichte bepakking tramden we de volgende ochtend terug naar de Hohemark. De Taunus hadden we nu verlaten, dus het mooiste deel van de tocht hadden we wel gehad. Toch vonden we het leuk om ook dit laatste stuk tot Frankfurt te voet in te vullen. Klimmen hoefde in elk geval niet meer, het was hier zo plat als een pannenkoek. En het weer was ook weer enorm opgeknapt, zelfs aan de warme kant om te wandelen.

Wolkenkrabbers in de skyline van Frankfurt

Het eerste stuk ging nog door bos, langs een beek. Daarna kwam je al heel snel in het verstedelijkte gebied rondom Frankfurt. In de verte zag je de enorme wolkenkrabbers. Ondanks de bebouwing vonden we het een leuke tocht. Best afwisselend en interessant om de verschillende woonwijken door te dwalen en de steeds dichter wordende bebouwing langs te zien trekken. Er was ook nog wel wat groen, jonge en al wat oudere parken. De Feldberg werd steeds kleiner en de wolkenkrabbers steeds hoger. Totdat we er uiteindelijk vlak onder stonden. Wat een indrukwekkende reuzen! In Rotterdam weten we wat hoogbouw en moderne architectuur is, maar hier kunnen ze er ook wat van. De hoogste toren is wel 2 keer zo hoog als ‘onze’ Nationale Nederlanden. En tussen al die spiegelende paleizen staat dan de Alte Oper uit de 19e eeuw. Ook een prachtig gebouw.

Het was een lange tocht geweest vandaag.

De Römer in de Altstadt van Frankfurt

We zochten dan ook snel ons hotel op. Gisteren hadden we vlakbij het hotel gegeten om niet te ver door de regen te hoeven, maar vandaag zochten we nadat we opgefrist en uitgerust waren een gezellig restaurantje op het centrale plein, de Römer.

Boottochtje op de Main

We zouden de volgende dag pas laat in de middag de trein naar huis nemen, zodat we nog een groot deel van de dag voor Frankfurt hadden. Het was de bedoeling om naar museum het Städel te gaan om de vaste collectie te bezichtigen, maar het bleek dat er alleen een tentoonstelling was van een kunstenaar waar we niet zo’n belangstelling voor hadden. Het was inmiddels weer prachtig weer geworden en daarom besloten we een boottochtje over de Main te maken. Heerlijk lui op het achterdek in het zonnetje genieten van de skyline van Frankfurt, dat hadden we wel verdiend na al die kilometers te voet. En daarna lekker onderuit in de trein. Beetje naar buiten kijken, beetje slapen, beetje lezen. Voor je het weet ben je weer in Rotterdam en zit de vakantie er weer op!