Bad Nenndorf – Hamelen: dag 2

Geklommen      : 300 meter

Geslapen           Berghotel Brockenblick
………………………..in Hildesheim

De volgende dag gingen we terug naar de Nienstedter pass. Nu pakten we eerst de bus. Aan de oostkant naar beneden, naar Egestorf (bus 562) en daar met de trein naar Bad Nenndorf, aan de noordkant van de Deister. Het station lag wel een aardig eindje buiten het centrum en buiten de route. Maar dit was toch de beste manier om het op te pakken. Het viel niet mee om de route te vinden. In het centrum zagen we weliswaar ons witte kruis, maar even later was het weer foetsie. We wisten dat we in elk geval de autobaan moesten kruisen. Maar waar? Uiteindelijk, via een mooi park kwamen we op een pad dat onder de snelweg doorging en daarna vonden we ook al snel de markering. Nu omhoog, de Deister in. We hadden al koffie gehad in een Konditorei in Bad Nenndorf, maar de gezellige Mooshütte konden we toch niet zomaar links laten liggen. Het was er druk. Niet verwonderlijk, het was weer schitterend wandelweer.

Prachtig wandelweer

Schitterend wandelweer

Het ging tamelijk steil omhoog, langs een ruïne en een mooi uitzichtspunt, waar we ondanks de kou op een bankje over het dal hebben uitgekeken. Ver beneden ons raasde de autobaan naar Hannover en aan de overkant zagen we de bergrug van de Süntel waar we met de E11 overheen gekomen waren.

Ringwal op de wandeling

Keltische Ringwal

Er lag wat minder sneeuw dan gisteren, maar het was toch weer een aardig witte wereld. De Keltische ringwal lag mooi onder een laagje poedersuiker.

Het was wel goed dat er een bordje bij stond. Anders hadden we nooit bedacht dat dit een Keltische ringwal was.

Alsmaar verder over de kam, met af en toe mooie rotspartijen, bereikten we de Nortmannsturm. Tijd voor een kop warme chocolademelk! Ook hier was het tamelijk vol. En dat terwijl we onderweg toch echt niet zoveel volk waren tegengekomen. Maar ja, we kwamen nu alweer aardig in de buurt van de Nienstedter pass en dat was kennelijk voor veel mensen een leuk middagwandelingetje. De parkeerplaats stond nu heel wat voller dan toen we de auto hier vanochtend achterlieten. We stapten voldaan in, na weer een prachtige tocht.